Naviva Kraamzorg heeft de app ‘Nieuw Leven’ gelanceerd. Aan de hand van ruim honderd artikelen, video’s en checklijsten wordt een schat aan informatie geboden voor aanstaande en kersverse ouders. De app is bedoeld om cliënten vanaf aanmelding zo goed mogelijk voor te bereiden op een gezonde zwangerschap, een voorspoedige bevalling en een ontspannen kraamtijd.
De informatie die Nieuw Leven biedt is op zorgvuldige wijze tot stand gekomen. Dit is gebeurd in nauwe samenwerking met kraamverzorgenden, cliënten, verloskundigen, lactatiekundigen en andere deskundige professionals.
Optimale voorbereiding
Nieuw Leven is een app voor alle cliënten van Naviva. Het doel is om cliënten optimaal voor te bereiden op zwangerschap, bevalling, kraamtijd en de eerste periode daarna. Dit gebeurt door relevante informatie aan te bieden op basis van de uitgerekende datum en daadwerkelijke bevaldatum. Dit gebeurt in de vorm van artikelen, video’s en checklijsten voor zowel de zwangere/moeder als haar partner.
Ondersteuning voor de kraamverzorgende
Niet alleen voor de cliënt, ook voor de kraamverzorgende heeft Nieuw Leven toegevoegde waarde. De content ondersteunt in het geven van voorlichting, instructie en advies. Ze wijst cliënten bijvoorbeeld op een artikel of nodigt haar uit alvast een video te bekijken voorafgaand aan een verzorgende handeling. Dit biedt de cliënt bovendien de gelegenheid om de informatie nogmaals tot zich te nemen op een moment en een manier die bij haar past.
Maak kennis met Nieuw Leven
Nieuw Leven is te vinden in de Playstore en Apple Store. Cliënten kunnen de app activeren met hun cliëntnummer. Wil je de app zelf bekijken? Mail dan naar communicatie@naviva.nl om een demo account aan te vragen
E-consult voor alle cliënten
Nieuw bij Naviva is het e-consult. Dit is een extra contactmoment in de kraamweek via beeldbellen tussen de cliënt en een gediplomeerd kraamverzorgende. Prettig en waardevol om advies en antwoorden te krijgen op die momenten dat de kraamverzorgenden (nog) niet in het gezin is. Sinds mei is het e-consult gratis beschikbaar voor alle cliënten van Naviva, als de geïndiceerde uren zorg niet fysiek geboden kunnen worden.
Toekomstbestendige kraamzorg
Naviva gelooft dat e-health als aanvulling op de fysieke zorg thuis bijdraagt aan een toekomstbestendige vorm van kraamzorg. Zaken als de app en het e-consult betekenen continuïteit van zorg aan de cliënt en verlagen de werkdruk.
Bron: Naviva Kraamzorg