E-learning over taalstimulering door voorlezen voor JGZ-professionals

0
547

De e-learning Taalstimulering door Voorlezen is een handig hulpmiddel voor professionals in de JGZ om kennis op te frissen en deskundigheid te vergroten. Het volgen van de module helpt bij het bespreken van het belang van voorlezen.

Voorlezen maakt een groot verschil. Van de kinderen die niet worden voorgelezen heeft maar 30% voldoende woordenschat voor een goede start op school. En een kind dat opgroeit in een taalarm gezin, hoort in de vier jaar voordat het naar school gaat 30 miljoen woorden minder dan in een taalrijk gezin. Van de peuters en kleuters die geregeld zijn voorgelezen heeft bijna 70% voldoende woordenschat.

Doelgroep

De module is ontwikkeld in het kader van BoekStart, het leesbevorderingsprogramma dat voorlezen aan jonge kinderen stimuleert. Met name voor jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en verpleegkundig specialisten is de module een handig hulpmiddel om kennis op te frissen en zo hun deskundigheid te vergroten. De module biedt veel voorbeeldmateriaal dat direct aansluit bij de praktijk. Aan de module is een reader met verdiepend materiaal toegevoegd.

De e-learning wordt afgesloten met een toets en is geaccrediteerd door het Kwaliteitsregister V&V, de ABFRE en de AbSg, het Verpleegkundig Specialisten Register en KaBiZ. Financiering van ZonMw maakte de e-learning mogelijk.

Meer weten?

U vindt de module in de JGZ-academie van het NCJ: klik hier

Voor meer informatie over inhoud van de e-learning Taalstimulering door voorlezen kunt u contact opnemen met Stichting Lezen, Marijke Bos, telefoon: 020 – 623 05 66, e-mail: mbos@lezen.nl

 

------
Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond vroeghulp- en -signalering

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here