Het welzijn en de ontwikkeling van kinderen van geboorte tot zes jaar op een duurzame manier beïnvloeden. Met dat doel voor ogen heeft LEGO de campagne Build A World Of Play Challenge gelanceerd. In totaal is ongeveer 143 miljoen dollar beschikbaar voor gedurfde ideeën om meer jonge kinderen de kans te geven om te spelen en te leren.

Organisaties van over de hele wereld worden uitgenodigd om ideeën in te dienen om ervaringen in de vroege kinderjaren te transformeren. Tegelijkertijd beoogt LEGO met de campagne mondiale sociale problemen aan te pakken. De speelgoedfabrikant wil ervoor zorgen dat alle jonge kinderen opgroeien in veilige, koesterende en stimulerende omgevingen.

In september 2022 maakt Leog maximaal tien finalisten bekend. Elke finalist ontvangt ongeveer 1 miljoen dollar om hun innovatie met succes te implementeren. De LEGO Foundation maakt een keuze uit de finalisten en zal tegen eind 2022 maximaal vijf prijzen bekendmaken. Er zijn drie subsidies beschikbaar.  Zowel een subsidie van ongeveer 30 miljoen dollar als subsidies voor 15 miljoen dollar elk.

Ga voor meer informatie naar  de campagnewebsite >>

Bron: buildaworldofplay

Zie ook:

Vakblad Vroeg is er voor professionals die werken in de geboortezorg en met kinderen tot zeven jaar en hun ouders. Een abonnement kost slechts €28,- per jaar.

Ontdek ons VROEG-magazine

Vakblad Vroeg is er voor professionals die werken in de geboortezorg en met kinderen tot zeven jaar en hun ouders. Sleutelwoorden zijn preventie, vroegtijdige onderkenning en vroeghulp. Ons kwartaalmagazine biedt achtergrond en verdieping. Een abonnement kost slechts € 28,- per jaar.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen op het gebied van de geboortezorg en de zorg rond het jonge kind en zijn ouders? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief. Deze verschijnt iedere dinsdagochtend.

"*" geeft vereiste velden aan