De rekenwereld tot 100 betekent een belangrijke uitbreiding van de rekenvaardigheid. Kinderen leren de eerste principes van de getalopbouw, het vermenigvuldigen en delen. De eerste rekenverhaaltjes komen aan bod, het optellen/aftrekken wordt uitgebreid en alles gaat een heel stuk sneller. Wanneer we kinderen met rekenmoeilijkheden onderzoeken, vinden we bijna altijd hiaten in die rekenmaterie terug.
Deze online studiedag vertrekt vanuit de observatie van het kind. Welke fouten maakt het? Welke strategieën volgt het? Waar loopt het mis? Maar ook, waar gaat het goed? Vanuit die analyses proberen we te begrijpen wat de basisstrategie van het kind is en hoe we er gericht mee kunnen werken. Zodra het kind nieuw inzicht verworven heeft, moet het aan de slag met oefeningen. Dat gebeurt op een speelse manier, zodat de motivatie voor het oefenen vanuit het kind zelf komt.
Doelgroep
Logopedisten, ergotherapeuten, zorg- en taakleerkrachten die in hun praktijk rekenzwakke kinderen begeleiden.
Informatie
Voor meer informatie, klik hier