Alle kleuters komen met een ander taalniveau de school binnen. Niet elke kleuter kan daarom zonder moeite mee in de talige activiteiten op school. Dat maakt het lesgeven ingewikkeld, want hoe sluit je aan bij de taalvaardigheid van elke kleuter?
Het is juíst van groot belang dat de taal zich bij alle kleuters blijft ontwikkelen. Want een achterblijvende taalontwikkeling vergroot de kans op leerachterstanden en sociaal-emotionele problemen. Bovendien vergroot taalongelijkheid ook nog eens de kansenongelijkheid.
Reden genoeg om naar het taalonderwijs in jouw kleuterklas te kijken! Want wat is nou een breed taalaanbod? Hoe help je kleuters hun gedachten en gevoelens te verwoorden? En waarop let je in de taalhoeken voor leerlingen met een taalachterstand?
Gratis bij deelname
Je ontvangt bij deelname gratis het boek ‘Taalontwikkelingsstoornissen bij het jonge kind (0-8 jaar)’ van Bernadette Sanders.
Doelgroep
Dit congres is speciaal ontwikkeld voor: Leerkrachten groep 1 en 2, Intern begeleiders en kwaliteitscoördinatoren, Onderbouwcoördinatoren, Taalcoördinatoren, Onderwijsassistenten en leraarondersteuners uit het primair onderwijs.
Meer informatie
Voor meer informatie, klik hier