Categorieen

AdvertentieAbonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Nieuws

3 van de 3 resultaten

Datum: 06-12-2024
Tijd: 09:00 - 16:00
Locatie: Online via ZOOM
Onderwijs | Studiedag

De rekenwereld tot 100 betekent een belangrijke uitbreiding van de rekenvaardigheid. Kinderen leren de eerste principes van de getalopbouw, het vermenigvuldigen en delen. De eerste rekenverhaaltjes komen aan bod, het  optellen/aftrekken wordt uitgebreid en alles gaat een heel stuk sneller. Wanneer we kinderen met rekenmoeilijkheden onderzoeken, vinden we bijna altijd hiaten in die rekenmaterie terug.

Deze online studiedag vertrekt vanuit de observatie van het kind. Welke fouten maakt het? Welke strategieën volgt het? Waar loopt het mis? Maar ook, waar gaat het goed? Vanuit die analyses proberen we te begrijpen wat de basisstrategie van het kind is en hoe we er gericht mee kunnen werken. Zodra het kind nieuw inzicht verworven heeft, moet het aan de slag met oefeningen. Dat gebeurt op een speelse manier, zodat de motivatie voor het oefenen vanuit het kind zelf komt.

Doelgroep

Logopedisten, ergotherapeuten, zorg- en taakleerkrachten die in hun praktijk rekenzwakke kinderen begeleiden.

Informatie

Voor meer informatie, klik hier

  • Deel dit evenement
Startdatum:
06-12-2024
Einddatum:
06-12-2024
Tijd:
09:00 - 16:00
Locatie:
Online via ZOOM
Datum: 06-12-2024
Tijd: 09:00 - 16:00
Locatie: Online via ZOOM
Onderwijs | Studiedag

De rekenwereld tot 100 betekent een belangrijke uitbreiding van de rekenvaardigheid. Kinderen leren de eerste principes van de getalopbouw, het vermenigvuldigen en delen. De eerste rekenverhaaltjes komen aan bod, het  optellen/aftrekken wordt uitgebreid en alles gaat een heel stuk sneller. Wanneer we kinderen met rekenmoeilijkheden onderzoeken, vinden we bijna altijd hiaten in die rekenmaterie terug.

Deze online studiedag vertrekt vanuit de observatie van het kind. Welke fouten maakt het? Welke strategieën volgt het? Waar loopt het mis? Maar ook, waar gaat het goed? Vanuit die analyses proberen we te begrijpen wat de basisstrategie van het kind is en hoe we er gericht mee kunnen werken. Zodra het kind nieuw inzicht verworven heeft, moet het aan de slag met oefeningen. Dat gebeurt op een speelse manier, zodat de motivatie voor het oefenen vanuit het kind zelf komt.

Doelgroep

Logopedisten, ergotherapeuten, zorg- en taakleerkrachten die in hun praktijk rekenzwakke kinderen begeleiden.

Informatie

Voor meer informatie, klik hier

Datum: 11-09-2024
Tijd: 09:30 - 16:00
Locatie: Regardz De Eenhoorn, Amersfoort
Congressen | Onderwijs

Hoeken in de kleuterklas fungeren als onmisbare plekken om leerdoelen te behalen. Maar als leerkracht kun je niet in alle hoeken tegelijk zijn. Daarom wil je dat de hoeken zo effectief mogelijk zijn ingericht. Zodat álle leerlingen iets leren in de hoeken, en jij de tijd en rust creëert om te observeren en om mee te spelen.

Maar… waar haal je de tijd vandaan om de hoeken af te stemmen op de leerlijnen van al je kleuters? En hoe krijg je dat eigenlijk überhaupt voor elkaar?

Tijdens dit congres krijg je alle informatie die je nodig hebt om doelgerichte hoeken te creëren. Die ál je leerlingen te stimuleren in hun ontwikkeling!

Voor meer informatie, klik hier

  • Deel dit evenement
Startdatum:
06-12-2024
Einddatum:
06-12-2024
Tijd:
09:00 - 16:00
Locatie:
Online via ZOOM
AdvertentieAbonneer je op onze gratis nieuwsbrief
Datum: 11-09-2024
Tijd: 09:30 - 16:00
Locatie: Regardz De Eenhoorn, Amersfoort
Congressen | Onderwijs

Hoeken in de kleuterklas fungeren als onmisbare plekken om leerdoelen te behalen. Maar als leerkracht kun je niet in alle hoeken tegelijk zijn. Daarom wil je dat de hoeken zo effectief mogelijk zijn ingericht. Zodat álle leerlingen iets leren in de hoeken, en jij de tijd en rust creëert om te observeren en om mee te spelen.

Maar… waar haal je de tijd vandaan om de hoeken af te stemmen op de leerlijnen van al je kleuters? En hoe krijg je dat eigenlijk überhaupt voor elkaar?

Tijdens dit congres krijg je alle informatie die je nodig hebt om doelgerichte hoeken te creëren. Die ál je leerlingen te stimuleren in hun ontwikkeling!

Voor meer informatie, klik hier

Startdatum: 12-09-2024 - Einddatum: 03-10-2024
Tijd: 00:00 - 00:00
Locatie: La Via Meeting Centrum Utrecht
Cursus | Onderwijs

De cursus 'Gedragsbeïnvloeding bij kleuters' bestaat uit drie interactieve cursusdagen van 9.30 tot 16.00 uur in Utrecht. Tijdens de cursus krijg je opdrachten om op school mee te oefenen. De volgende cursusdag krijg je terugkoppeling van Anne-Marie Stevens en je medecursisten. 

Negatief gedrag doorbreken is van groot belang voor de ontwikkeling van kleuters. Hoe achterhaal je de trigger van bepaald gedrag? Met welke stappen doorbreek je ongewenst gedrag op een positieve manier? En hoe leer je kleuters spelenderwijs omgaan met hun emoties?

Je gaat aan de slag met theorie en oefent met praktische handvatten om externaliserend probleemgedrag bij het jonge kind aan te pakken. Je krijgt antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe zorg je voor heldere regels en routines in de klas?
  • Hoe stimuleer je de sociale vaardigheden en het zelfvertrouwen bij kinderen die (veel) ongewenst gedrag vertonen?
  • Samenwerken met ouders - welke middelen zet je in om de beste kansen voor een kind te creëren?

Doelgroep

Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor:

  • leerkrachten groep 1 en 2
  • intern begeleiders/ kwaliteitscoördinatoren
  • onderwijsassistenten
  • onderbouwcoördinatoren

uit het primair onderwijs.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze cursus, klik hier

  • Deel dit evenement
Startdatum:
06-12-2024
Einddatum:
06-12-2024
Tijd:
09:00 - 16:00
Locatie:
Online via ZOOM
AdvertentieAbonneer je op onze gratis nieuwsbrief
Startdatum: 12-09-2024 - Einddatum: 03-10-2024
Tijd: 00:00 - 00:00
Locatie: La Via Meeting Centrum Utrecht
Cursus | Onderwijs

De cursus 'Gedragsbeïnvloeding bij kleuters' bestaat uit drie interactieve cursusdagen van 9.30 tot 16.00 uur in Utrecht. Tijdens de cursus krijg je opdrachten om op school mee te oefenen. De volgende cursusdag krijg je terugkoppeling van Anne-Marie Stevens en je medecursisten. 

Negatief gedrag doorbreken is van groot belang voor de ontwikkeling van kleuters. Hoe achterhaal je de trigger van bepaald gedrag? Met welke stappen doorbreek je ongewenst gedrag op een positieve manier? En hoe leer je kleuters spelenderwijs omgaan met hun emoties?

Je gaat aan de slag met theorie en oefent met praktische handvatten om externaliserend probleemgedrag bij het jonge kind aan te pakken. Je krijgt antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe zorg je voor heldere regels en routines in de klas?
  • Hoe stimuleer je de sociale vaardigheden en het zelfvertrouwen bij kinderen die (veel) ongewenst gedrag vertonen?
  • Samenwerken met ouders - welke middelen zet je in om de beste kansen voor een kind te creëren?

Doelgroep

Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor:

  • leerkrachten groep 1 en 2
  • intern begeleiders/ kwaliteitscoördinatoren
  • onderwijsassistenten
  • onderbouwcoördinatoren

uit het primair onderwijs.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze cursus, klik hier

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen op het gebied van de geboortezorg en de zorg rond het jonge kind en zijn ouders? Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

"*" geeft vereiste velden aan