Iedereen die wel eens een handpop heeft gebruikt weet dat die pop een enorm effect heeft op kinderen. Zij beginnen er bijvoorbeeld spontaan tegen te vertellen. Of laten kanten van zichzelf zien die (nog) onzichtbaar gebleven waren. Dit boek geeft antwoord op de vraag: ‘Hoe maak ik van een handpop een geweldig pedagogisch hulpmiddel?
De handpop heeft alles in zich om uit te groeien tot een volwaardige, veelzijdige en interactieve assistent. Een assistent en hulpmiddel dat kinderen helpt zich verder te ontwikkelen, stimuleert om grenzen te verleggen, zichzelf te uiten, uitdaagt te oefenen met nieuwe vaardigheden en hen bij de hand neemt om de wereld om hen heen te verkennen. De pop maakt leren en groeien veiliger, vrolijker en laagdrempeliger voor kinderen.
Het is echter niet de handpop die pedagogisch is, maar de manier waarop ermee wordt omgegaan. Het boek ‘De handpop als pedagogisch hulpmiddel’ maakt duidelijk hoe je een handpop kunt inzetten. “Ik hoop je met dit boek te inspireren en je handreikingen te geven waarmee je jouw eigen avontuur met de handpop aan durft te gaan”, laat Helen Meurs weten. Het boek is ontstaan naar aanleiding van alle ervaringen en kennis die de auteur de afgelopen 25 jaar heeft opgedaan met handpoppen. Zij is met de handpop aan de slag gegaan binnen het onderwijs, de kinderopvang, de hulpverlening en de zorg. Telkens vormden herkenbare pedagogische- en leersituaties haar uitgangspunt.
De handpop als pedagogisch hulpmiddel
Helen Meurs

Meld je aan voor de nieuwsbrief
Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen op het gebied van de geboortezorg en de zorg rond het jonge kind en zijn ouders? Schrijf je dan in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.
"*" geeft vereiste velden aan