Aldi gaat een aantal Disney-prinsessen en Cars-karakters gebruiken om kinderen aan te sporen gezonder te eten. Naar eigen zeggen is het de eerste supermarkt die positieve kindermarketing gaan inzetten op producten uit de Schijf van Vijf.

De campagne begint in januari 2020, waarbij bekende figuren als Assepoester, Ariël, Pocahontas, Sneeuwwitje, Doornroosje en Belle. ‘Op deze manier wil Aldi het aantrekkelijker maken voor kinderen en ouders om te kiezen voor gezonde alternatieven. De Schijf van Vijf-producten, waaronder snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletjes, zijn in samenspraak met het Voedingscentrum gekozen’, schrijft de discounter.

Stimuleren gezondheid

Tijdens de introductie besteedt Aldi in de winkels ook extra aandacht aan het maken van gezonde keuzes in de winkel. Daarvoor werkt de discounter samen met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Volgens Aldi past de campagne in bestaand beleid om gezondheid onder de jeugd te stimuleren. Daarbij wijst het bedrijf op het verwijderen van kinderfiguren van de verpakkingen van ongezonde voeding en de invoering van een leeftijdsgrens voor het kopen van energiedranken.

Jonge gezinnen

Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland: “Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken. Juist omdat we een discounter zijn. Aldi heeft met JOGG de gezamenlijke missie om een gezonde leefstijl bij klanten en medewerkers te stimuleren. Met deze nieuwe Schijf van Vijf-lijn, voorzien van Disney-karakters, zetten we weer een volgende stap en maken we het jonge gezinnen makkelijker om voor een gezond alternatief te gaan.”

Bron: distrifood.nl

 

 

 

Vakblad Vroeg is er voor professionals die werken in de geboortezorg en met kinderen tot zeven jaar en hun ouders. Een abonnement kost slechts €28,- per jaar.

Ontdek ons VROEG-magazine

Vakblad Vroeg is er voor professionals die werken in de geboortezorg en met kinderen tot zeven jaar en hun ouders. Sleutelwoorden zijn preventie, vroegtijdige onderkenning en vroeghulp. Ons kwartaalmagazine biedt achtergrond en verdieping. Een abonnement kost slechts € 28,- per jaar.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen op het gebied van de geboortezorg en de zorg rond het jonge kind en zijn ouders? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief. Deze verschijnt iedere dinsdagochtend.

"*" geeft vereiste velden aan