Supermarktketen stapt over op positieve kindermarketing

0
198

Aldi gaat een aantal Disney-prinsessen en Cars-karakters gebruiken om kinderen aan te sporen gezonder te eten. Naar eigen zeggen is het de eerste supermarkt die positieve kindermarketing gaan inzetten op producten uit de Schijf van Vijf.

De campagne begint in januari 2020, waarbij bekende figuren als Assepoester, Ariël, Pocahontas, Sneeuwwitje, Doornroosje en Belle. ‘Op deze manier wil Aldi het aantrekkelijker maken voor kinderen en ouders om te kiezen voor gezonde alternatieven. De Schijf van Vijf-producten, waaronder snacktomaatjes, minibanaantjes, yoghurt en volkorenbolletjes, zijn in samenspraak met het Voedingscentrum gekozen’, schrijft de discounter.

Stimuleren gezondheid

Tijdens de introductie besteedt Aldi in de winkels ook extra aandacht aan het maken van gezonde keuzes in de winkel. Daarvoor werkt de discounter samen met Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Volgens Aldi past de campagne in bestaand beleid om gezondheid onder de jeugd te stimuleren. Daarbij wijst het bedrijf op het verwijderen van kinderfiguren van de verpakkingen van ongezonde voeding en de invoering van een leeftijdsgrens voor het kopen van energiedranken.

Jonge gezinnen

Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland: “Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken. Juist omdat we een discounter zijn. Aldi heeft met JOGG de gezamenlijke missie om een gezonde leefstijl bij klanten en medewerkers te stimuleren. Met deze nieuwe Schijf van Vijf-lijn, voorzien van Disney-karakters, zetten we weer een volgende stap en maken we het jonge gezinnen makkelijker om voor een gezond alternatief te gaan.”

Bron: distrifood.nl

 

 

 

------
Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond vroeghulp- en -signalering

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here