Zie wat ik zie, doe wat ik doe! Stimuleren van imitatie en gedeelde aandacht bij jonge kinderen met ASS (B) Uitgesteld

    0
    299

    Datum: 7 april 2020

    Tijd: 9.30 uur tot 12.30 uur

    Locatie: SIG Gijzegem, Pachthofstraat 1, 9308 Gijzegem - Aalst

    Imitatie en gedeelde aandacht zijn vaardigheden die bij normaal ontwikkelende kinderen aanwezig zijn vanaf het eerste levensjaar. Beide vaardigheden zijn indicatief voor de latere taal- en sociale ontwikkeling. Bij kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS) ontwikkelen beide vaardigheden beperkt, en is dit al zichtbaar vanaf de leeftijd van 12 à 18 maanden. Deze verstoorde ontwikkeling zet zich verder door in de peuter- en kleuterleeftijd.

    Tijdens deze studieochtend stellen we het interventieprogramma ‘Zie wat ik zie, doe wat ik doe’ voor (Warreyn, Honoré & Roeyers, 2015). Het programma werd ontwikkeld om gelijktijdig imitatie en gedeelde aandacht te stimuleren bij drie- tot zevenjarige kinderen met ASS, op maat van de ambulante hulpverlening (zoals CAR).

    We starten met een beknopte theoretische achtergrond. Daarna lichten we de algemene principes van de interventie toe en geven we concrete tips bij de sessies. Het is de bedoeling dat de deelnemer nadien vlot met het interventiepakket van start kan gaan.

    Voor meer informatie, klik hier

    ------
    Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond vroeghulp- en -signalering